Reklamation & återköp
Ja, vi erbjuder 30 dagars öppet köp när du handlar hos oss. Det innebär att du inom 30 dagar från inköpsdatum kan välja att lämna tillbaka en vara och få pengarna tillbaka utan att ange någon speciell orsak. Öppet köp gäller både för varor som är köpta i butik och på vår e-handel, förutsatt att produkten är oanvänd och i obruten förpackning samt att originalkvitto kan uppvisas. Öppet köp gäller ej beställningsvaror, presentkort eller växter.
Varor som är köpta i butik kan lämnas tillbaka i valfri jem & fix-butik vid uppvisande av originalkvitto, förutsatt att produkten är oanvänd och i obruten förpackning. Ta med produkten och originalkvitto till butiken så får du hjälp av vår butikspersonal.
Vill du returnera en vara som är köpt på vår e-handel ska du skicka tillbaka varan till vårt e-handelslager. Varor som är köpta på vår e-handel kan alltså inte lämnas tillbaka i våra butiker. Det är du som kund som står för fraktkostnaden.
Kontakta vår kundtjänst via e-post på kundtjanst@jemfix.com så skickar vi en returfraktsedel som du sedan kan tejpa fast på paketet du vill skicka i retur. Lämna sedan in paketet till ditt ombud, alternativt boka upphämtning av ditt paket med DHL. Notera att det är du som kund som står för fraktkostnaden.
När varan har kommit åter till oss så återbetalar vi dig resterande summa för den eller de varor som du valt att skicka tillbaka.
Reklamationer på varor som är köpta i butik hanteras av butikspersonal vid uppvisande av originalkvitto. Kvittot gäller som garanti- och reklamationsbevis.
Har du handlat varan i butik kan du göra en reklamation i valfri jem & fix-butik.
Ta med produkten och originalkvitto till butiken. Där kommer butikspersonalen att fatta ett beslut på vilka åtgärder som ska vidtas.
Reklamationer på varor som är köpta på vår e-handel hanteras av vår kundtjänst.
Du kan inte göra en reklamation i butik om du har köpt varan från vår e-handel.
Om du vill reklamera en vara som du köpt från vår e-handel ber vi dig att kontakta vår kundtjänst via e-post på kundtjanst@jemfix.com och ange orsak till reklamationen samt skicka in bilder på den defekta produkten. Därefter kommer vår kundtjänstpersonal att fatta ett beslut på vilka åtgärder som ska vidtas.