Köpvillkor
KB jem & fix
Per Bondessons väg 2080
268 31 Svalöv
Organisationsnummer: 969706-6331
E-post: kundtjanst@jemfix.com
Telefon: 046-28 52 900
Alla priser på jemfix.se visas i svenska kronor, inklusive moms.
I händelse av större prishöjningar som sker utom vår kontroll, till följd av exempelvis råvaru- eller valutaförändringar, så förbehåller vi oss rätten att i motsvarande omfattning justera priset.
Vi förbehåller oss även rätten att under året justera priser och lagstadgade avgifter. Momsen på de flesta av varorna på jemfix.se är för närvarande 25%.
Här kan du se mer information om våra fraktpriser.
I detta avsnitt kan du läsa om de leveransvillkor som gäller vid beställning från jemfix.se.
Generella leveransvillkor
Leverans sker till transportörens ombud, eller direkt till angiven hem- eller företagsadress, beroende på valt leveranssätt och på de varor som beställningen innehåller. Vid beställning av varor från jemfix.se så presenteras tillgängliga leveranssätt i kassan. Tillgängliga leveranssätt och fraktkostnad kopplat till dessa leveranssätt, beräknas baserat på nedan angivna villkor för leverans till ombud, respektive hem- eller företagsadress.
Beställningar från jemfix.se skickas normalt inom 2-5 arbetsdagar.
Observera att leveranstiden under perioder med hög orderingång, och därmed högt tryck på vårt webblager, kan komma att bli något längre (upp till 14 dagar) än vad som anges på respektive produktsida. Observera även att leveransen kan komma att delas upp, exempelvis när beställda varor levereras ifrån olika lager. Vid dessa tillfällen meddelar vi kund via telefon eller mejl. Kan vi inte leverera inom avtalad tid, kommer du som kund att informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveransdag, utan dröjsmål. Som kund har du rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentlig betydelse. Detta gäller även specialbeställningar.
Vi har för närvarande inte möjlighet att leverera till icke brofasta öar (med undantag för Gotland). Vi förbehåller oss därför rätten att annullera ordrar som avses levereras till icke brofasta öar.
jemfix.se riktar sig endast till konsumenter inom Sveriges gränser. Därför förbehåller vi oss även rätten att annullera ordrar som avses levereras till länder utanför Sverige, då vi endast levererar till svenska adresser.
Leverans till ombud
Vid beställning av varor från jemfix.se så erbjuds i många fall leverans till ombud. Varor som skickas direkt från vårt eget webblager levereras med DHL och därmed hamnar beställningen hos din valda DHL Servicepoint när ombudsleverans väljs som leveranssätt. DHL har rätt till att byta ombud till ett närliggande om det valda ombudet skulle vara fullt vid leveransen.
Fraktkostnad för leverans till ombud beräknas på vikt i kg eller volymvikt, den vikt som är högst avgör fraktnivån:
0-2 kg - 59 kr
2-5 kg - 69 kr
5-7 kg - 79 kr
7-10 kg - 89 kr
10-15 kg - 119 kr
15-20 kg - 149 kr
20-30 kg - 209 kr
30-40 kg - 229 kr
40-50 kg - 249 kr
50-70 kg - 259 kr
70-80 kg - 269 kr
80-84 kg - 299 kr
Vid beställning av varor som skickas direkt från våra leverantörers lager så blir du i samband med din beställning från jemfix.se informerad om eventuella möjligheter att få din beställning levererad till ett ombud.
Observera att ombudsleveranser endast erbjuds för beställningar, vars totala vikt ej överstiger 20 kg och vars volymvikt ej överstiger 84 kg. Priset beräknas alltid på högsta vikten.
Hem- och arbetsplatsleverans
Vid beställning av varor från jemfix.se, så erbjuds leverans till hemadress och till företagsadress. För beställningar som anses som skrymmande eller väger över 35 kg i vikt eller 150 kg i volymvikt, så är fraktkostnaden för leverans till hem- och företagsadresser: Från 699 kr. För skrymmande varor som skickas på pall kan palltillägg per påbörjad pall förekomma. Detta specificeras då på berörd varas produktsida, samt i varukorg och kassa.
Vid beställning till hemadress, där beställningen väger under 35 kg i vikt eller 150 kg i volymvikt och ej är skrymmande, är fraktkostnaden:
0-2 kg - 99 kr
2-5 kg - 109 kr
5-10 kg - 129 kr
10-15 kg - 149 kr
15-20 kg - 179 kr
20-35 kg - 249 kr
35-50 kg - 279 kr
50-75 kg - 349 kr
75-100 kg - 449 kr
100-150 kg - 549 kr
Vid beställning till företagsadress, där beställningen väger under 35 kg i vikt eller 150 kg i volymvikt och ej är skrymmande är fraktkostnaden:
0-2 kg - 79 kr
2-5 kg - 89 kr
5-10 kg - 109 kr
10-15 kg - 129 kr
15-20 kg - 159 kr
20-35 kg - 179 kr
35-50 kg - 199 kr
50-75 kg - 279 kr
75-100 kg - 379 kr
100-150 kg - 479 kr
Varor som skickas direkt ifrån vårt eget webblager levereras med DHL. DHL levererar både till hem- och företagsadresser under vardagar, kl. 07-17. Därmed behöver du vara på plats under denna tid för att ta emot leveransen. Om du inte har möjlighet att ta emot leveransen under den angivna tiden, så kan DHL i vissa fall ges tillåtelse att ställa av godset utan kvittens. Observera att DHL då frånsäger sig ansvaret för godset från att det ställs av, och att det är du som mottagare som från och med avställandet bär risken för godset.
Vid beställning av varor som skickas direkt ifrån våra leverantörers lager så blir du i samband med din beställning från jemfix.se informerad om tillgängliga leveranssätt.
Leverans utan kvittens
Om du inte har möjlighet att vara på plats och ta emot leveransen under DHL:s utkörningstider, så är det möjligt att välja att leveransen ställs av utan din kvittens. Detta förutsatt att godset är skrymmande. Observera att leverans utan kvittens innebär att du som kund, från det att avställandet äger rum, tar över risken för godset och att varken DHL eller jem & fix kan hållas ansvariga om godset av någon anledning inte skulle befinna sig på angiven avställningsplats, eller om det skulle ha blivit skadat under transport eller avställning. Därmed ersätter jem & fix inga stulna eller skadade varor som levererats utan kvittens.
Samlad och uppdelad leverans
Eftersom jemfix.se innefattar ett stort varusortiment, så tar vi i vissa fall hjälp av våra leverantörer att lagerföra och leverera varor till våra kunder. Det kan komma att påverka hur leveransen sker.
När samtliga varor i din beställning levereras ifrån ett och samma lager, så sker en samlad leverans. Detta innebär att beställningen levereras i sin helhet. Skulle det vara som så att varorna i beställningen kommer ifrån olika lager, så kommer en leverans per lagerställe att äga rum. Med andra ord så kommer leveransen av beställningen då att delas upp i två eller flera delleveranser.
I samband med beställning från jemfix.se så får du information om hur leveransen av din beställning kommer att gå till.
Olika fakturerings- och leveransadresser
Det är möjligt att ange olika fakturerings- och leveransadresser vid beställning från jemfix.se, så länge beställningen avses betalas med kontokort. Om en adress önskas ändras efter det att beställning har gjorts, så ska kundtjänst kontaktas. Observera att det ej längre är möjligt att ändra adress när varorna väl har lämnat lagret.
När du avser att betala mot Walley faktura så måste leveransadressen vara densamma som din folkbokförings- eller företagsadress (faktureringsadressen). Om du trots detta skulle ange olika adresser för fakturering och leverans, så förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen.
Det är din skyldighet som kund att se till att fakturerings- och leveransadresserna är korrekt angivna. Felaktigt angivna adresser kan leda till fördröjning i leverans, samt extraavgifter som kan komma att debiteras kunden.
Outlösta sändningar
En sändning som levereras till ett ombud finns i regel kvar hos ombudet i 14 dagar (om inte annat uppges vid avisering). För outlösta eller ej mottagna paket/gods debiteras du för våra omkostnader, för närvarande 200 kr inkl. moms om inget annat är överenskommet med vår kundtjänst.
jemfix.se använder Nets betalningslösning Netaxept. När du handlar online på jemfix.se möjliggör betalningslösningen betalning med kontokort (VISA och MasterCard), samt betalning mot Walley faktura (Collector bank).
Utöver de betalningssätt som möjliggörs genom Netaxept, är det även möjligt att betala med jem & fix-presentkort.
Betala med bank- eller kreditkort
Vid kortbetalning i webbshoppen jemfix.se är du skyddad mot eventuellt missbruk av kortet via 3D Secure. Du är dessutom skyddad genom ett SSL-certifikat (Secure Socket Layer) som används för att kryptera transaktioner.
De kortuppgifter som uppges i samband med köp som sker med bank- eller kreditkort är krypterade (SSL), och det är endast PBS (Nets) som kan läsa dessa data. Varken jemfix.se eller andra aktörer har möjlighet till det.
Beloppet för din order dras från det kort du angivit vid beställning när varorna skickas från vårt lager, från vår leverantörs lager, eller när du hämtar din order i din valda jem & fix butik. Undantag görs dock för specialtillverkade varor, som måste betalas innan dess att tillverkning äger rum.
jemfix.se kan aldrig dra större belopp från kortet än det som du som kund har godkänt i samband med köpet.
Betala mot faktura med Walley
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning mot faktura. Med Walley faktura har du 30 dagar på dig att betala och du kan tryggt och enkelt betala din faktura efter att din beställning har levererats. Fakturan skickas till dig via e-mejl, i samband med leveransen. Betalningen ska göras till Walley och vara Walley tillhanda senast på fakturans förfallodag.
Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf och https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_SE.pdf
På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.
Vid fakturabetalning med Walley:
- … kan du vänta med din betalning tills efter att din beställning har levererats
- … har du alltid minst 30 dagars betalningstid
- … behöver du aldrig lämna ut dina kortuppgifter
- … har du alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Det kostar ingenting att betala mot faktura med Walley, dock tillkommer en påminnelseavgift vid utebliven betalning. Om betalning inte sker i rätt tid kommer du att påföras en förseningsavgift på 135 kronor. Walley kommer också att debitera dig dröjsmålsränta med 2,5 % per månad på den vid var tid utestående skulden från förfallodatum tills full betalning sker. Om grund därför föreligger kommer du att debiteras påminnelseavgift, inkassoavgifter, avgifter till kronofogdemyndigheter och domstolar i enlighet med vid var tid gällande lagstiftning.
I samband med att du väljer att betala mot faktura så övertar Walley rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Walley.
*Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t.ex. specialtillverkade varor.
Kreditprövning vid betalning med Walley
Walley kommer, innan du beviljas att betala via faktura, att göra en kreditprövning på dig, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Om du nekas kredit, har du rätt att erhålla information om anledningen till varför.
Det är Walley som fattar beslut om huruvida ett köp ska godkännas eller inte. Om du som kund av någon anledning skulle bli nekad att handla mot faktura med Walley, så kan jem & fix inte på något vis påverka detta beslut. Om du då fortfarande önskar att beställa varor från jemfix.se, så behöver du betala med kontokort eller jem & fix presentkort, för att beställningen ska godkännas.
Personuppgiftshantering Walley
I samband med att du nyttjar Walleys betaltjänster kommer Walley att samla in och lagra uppgifter om dig. Detta sker genom att du lämnar uppgifter i kassan online. Både Walley och jem & fix behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig Walleys betaltjänster. Fullständig information kring hur Walley behandlar dina personuppgifter samt vilka rättigheter du har, hittar du under ”Dataskydd” på www.walley.se. Det går också bra att höra av sig till dataskydd@collectorbank.se om du har några frågor.
Kontakta Walley (Collector bank)
Du kan komma i kontakt med Walley skriftligen via mejl på hello@walley.se eller muntligen via telefon 010 161 01 00.
Betala med presentkort
Betalning med presentkort är ett av de betalningsalternativ som erbjuds vid köp från jemfix.se. För att betala med presentkort så anges presentkortsnummer (13 siffror) och CV2-kod i beställningsöversikten, innan dess att du klickar dig vidare till betalningssteget i kassan.
Om totalbeloppet för beställningen skulle överstiga saldot på presentkortet, så ska resterande belopp betalas med kontokort. Det är för närvarande inte möjligt att betala resterande belopp via faktura.
Presentkortet är giltigt i 3 år, från och med köpdatum. Presentkortet är en värdehandling och stulet eller borttappat presentkort ersätts ej.
Presentkortet kan användas i våra butiker i Sverige, Norge och Danmark samt på jemfix.se, jemogfix.no och jemogfix.dk.
Kvitto
Ett leveranskvitto skickas till dig i samband med att beställningen är packad och skickas från vårt lager. Om du har valt att betala med kontokortkort så fullgörs betalningen i samband med att beställningen skickas från lagret*. Därmed fungerar leveranskvittot som ett vanligt kvitto.
Om du har valt att betala mot faktura kommer Walley att skicka en faktura separat. Det är då först när Walley meddelar dig att betalningen är fullgjord som köpet kan betraktas som genomfört. Fakturan från Walley skickas först i samband med att beställningen skickas.
* Om beställningen delas upp i flera leveranser så kommer hela beloppet att dras från ditt konto i samband med den första utleveransen.
Våra presentkort kan köpas både i butik och på jemfix.se. Presentkortet kan användas i alla våra butiker i Sverige, samt på jem & fix e-handel på jemfix.se, jemogfix.dk samt jemogfix.no.
Presentkort som köps på jemfix.se skickas i PDF-format till den angivna e-postadressen, direkt efter genomfört köp. Kontrollera därför att du mottagit e-posten efter att du genomfört köpet. Du behöver ha ett PDF-program installerat på datorn eller mobilen, så som Adobe Reader, för att kunna öppna presentkortet.
Om du har köpt presentkortet samtidigt som andra varor från jemfix.se och valt att betala mot faktura, så kommer två separata fakturor att skickas till dig: en för presentkortet och en för resterande varor. För att använda presentkortet i butik kan du antingen skriva ut det, eller visa upp det i telefonen vid köp. Streckkoden och CV2 koden behöver vara synlig för kassapersonalen.
Presentkortet är giltigt i 3 år, från och med köpdatum. Presentkortet är en värdehandling och stulet eller borttappat presentkort ersätts ej.
Returrätt gäller ej för presentkort.
På vår hemsida kan du alltid kontrollera saldot på ditt presentkort.
Läs mer om hur du betalar med ett presentkort här.
En konsument har enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) rätt att ångra sitt köp av varor som handlats online i 14 dagar från att varorna har mottagits. På jem & fix erbjuder vi 30 dagars öppet köp* i våra butiker och detta gäller även i vår webbshop jemfix.se.
*Gäller ej beställningsvaror, presentkort eller växter.
Ångerfristen gäller från den tidpunkt då du har mottagit din beställning. Varorna som har beställts ska därmed ha levererats till dig, eller hämtats ut hos ditt valda ombud, innan dess att ångerfristen börjar gälla. Om ångerfristens sista dag infaller under en helgdag, så slutar ångerfristen att gälla först under kommande vardag. Perioden, inom vilken du kan ångra ditt köp, räknas i hela dagar.
Ångrar du köpet ska produkten returneras i samma skick som du fick den i, d.v.s. för att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i oförändrat skick, i originalförpackning och varan ska ej vara förstörd eller skadad. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör ska medfölja såsom bruksanvisning etc. Om varan är skadad eller inte komplett kan jem & fix komma att välja att inte acceptera returen, alternativt göra avdrag för en del av varans värde när du blir återbetalad.
Om hela eller delar av köpet ångras, så ska retur ske till det lager från vilket varan eller varorna har skickats. Det är för närvarande inte möjligt att returnera varor som köpts via jemfix.se i fysisk butik.
Återbetalningen för dina produkter sker inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit meddelande om ångrat köp. Dock kan du som kund få vänta till dess att varan har kommit åter eller till dess att du som kund har lämnat bevis på att varan återsänts. Återbetalning sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen om inget annat avtalats. Du står själv för frakten som du godkände när beställningen lades.
Varan/varorna ska återsändas inom 14 dagar efter skickat meddelande.
Vid retur så ska vår kundtjänst först kontaktas via kundtjanst@jemfix.com, alternativt på telefon: 046-285 29 00. Vid kontakt med kundtjänst så ska den information som presenteras nedan uppges:
[Webbshop nr]
[Ditt namn]
[Din fullständiga avsändaradress]
[Ditt telefonnummer]
[Artikelnummer/artikelnamn på den/de returnerade varan/varorna]
Du har dock ingen skyldighet att upplysa oss om returorsak.
Du kan även använda Konsumentverkets standardiserade ångerblankett, den hittar du HÄR.
När din returanmälan har mottagits, så skickar vi en retursedel. Så snart vi har mottagit och godkänt returen så kommer du att återbetalas, alternativt krediteras det belopp som motsvarar de returnerade varorna. Var uppmärksam på att vi endast kommer att återbetala värdet för varorna du skickar tillbaka och att du inte kommer att få fraktavgiften återbetalad/krediterad.
I händelse av retur av en vara som har använts eller hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att kunna fastställa dess egenskaper och funktion, så förbehåller vi oss rätten att antingen neka returen eller att göra avdrag för värdeminskningen på varan, som i vissa fall kan komma att motsvara varans pris vid det tillfälle då du köpte varan.
Du som kund står för kostnaden för returfrakten så länge ärendet inte gäller en reklamation.
Observera att outlösta sändningar ej betraktas som returer. För outlösta paket/gods debiteras kund 200 kr, för att täcka de extra kostnader som då uppstår.
Beställningsvaror, samt specialtillverkade och redan använda varor omfattas inte av ångerrätten.
Inte heller växter och presentkort omfattas av ångerrätten.
jem & fix tillämpar konsumentköplagen. Denna ger dig en lagstadgad reklamationsrätt på 3 år. Förutsättningarna är dock att ni som kund måste styrka att felet fanns vid inköpstillfället, och att det inte beror på slitage. I detta fall står vi för kostnaderna i samband med returfrakt och reparation, annars står du som konsument för kostnaderna. jem & fix påtar sig inget ansvar för produkter som använts på felaktigt sätt eller i strid med bruksanvisningen. Anser du att du fått en felaktig vara, måste du informera oss inom två månader från det att du upptäckt felet. Boka inte hantverkare förrän ni har tagit emot och kontrollerat att rätt artiklar har levererats samt att inga skador har uppstått under leveransen.
Ersättning för eventuella installationskostnader lämnas ej.
Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden eller European Comission Online Dispute Resolution (EU ODR).
www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden,
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: http://ec.europa.eu/odr
Konsumentköplagen gäller ej företagskunder. Där tillämpar vi köplagen. Som näringsidkare har du inte rätt att åberopa reklamation efter garantitiden.
Ibland händer det att varor hinner sälja slut innan dess att våra lagersaldon har hunnit uppdateras. Om du har beställt varor som tillfälligt har råkat ta slut, så erbjuds du att invänta varorna, alternativt att få din beställning annullerad. Om andra varor som du har beställt finns i lager, så får du ta ställning till huruvida de restnoterade varorna ska inväntas innan beställningen skickas, eller om uppdelad leverans ska ske. Även i detta fall har du möjlighet att få hela din beställning annullerad om så önskas. Vid önskemål om uppdelad leverans så debiteras du inte någon extra fraktavgift.
Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar som innehåller restnoterade varor när beställningens totala varuvärde understiger 300 kr. Likaså förbehåller vi oss rätten att annullera hela (eller delar av) beställningar som innehåller varor som har sålt slut och som vi ej avser att ta in i lager igen.
Det är ditt ansvar som köpare att, i samband med att varorna mottas, kontrollera varornas skick, att alla kollin i sändningen har mottagits samt att alla varor du har beställt är med. Eventuella transportskador bör i första hand anmälas till transportören direkt på plats. Om situationen inte kan lösas på plats så ska jem & fix kundtjänst kopplas in.
Transportskador ska anmälas till transportören och (vid behov) jemfix.se inom två arbetsdagar från det att sändningen mottogs. Anmälan senare än två arbetsdagar efter mottagande godkänns inte.
Om en beställd vara saknas i leveransen ska detta anmälas till jem & fix kundtjänst inom två arbetsdagar från det att sändningen mottogs. Anmälan senare än två arbetsdagar efter mottagande godkänns inte.
Vi hänvisar till respektive produktsida på jemfix.se, alternativt till vår kundtjänst, för information om eventuella garantier för specifika varor.
Utöver våra ständigt låga priser så erbjuder vi dig en generös prisgaranti. Om du mot all förmodan skulle hitta exakt samma produkt (sett till varumärke, modell och EAN-nummer) hos någon av våra konkurrenter, så ser vi till att matcha det priset och att dessutom ge dig 20% av mellanskillnaden tillbaka.
När du har handlat i vår webbshop så gäller prisgarantin* mot svenska konkurrenter på webben som har varan i lager. Det är varans pris exklusive frakt som jämförs mot konkurrentens pris. För att kunna utnyttja prisgarantin så ska du kontakta vår kundtjänst (via e-mejl: kundtjanst@jemfix.com, eller på telefon: 046-285 29 00) och då kunna påvisa att varan finns att köpa till ett lägre pris hos en svensk konkurrent på webben. Konkurrentens pris måste vara tillgängligt i minst 24 timmar och om priset är ett kampanjpris, så måste kampanjen vara tillgänglig för alla.
*Prisgarantin på webben gäller ej fysiska butiker, öppningserbjudanden, mängdrabatter (t.ex. ta 3 betala för 2), Black Weekend kampanjer, utförsäljningar med begränsat antal, medlems- och klubberbjudanden, samt offerter utställda till specifika personer eller företag. Det ska med andra ord vara ett marknadspris som alla kunder på marknaden i fråga kan ta del av.
Vi reserverar oss för eventuella fel i pris- och artikelinformation och förbehåller oss rätten att vid behov ändra sådan information.
Villkoren för prisgaranti på webben gäller ej varor som beställs online för att hämta i butik, då detta betraktas som köp i butik.
Läs mer om vår prisgaranti här.
Vid händelser som kan hänföras till force majeure, så är jemfix.se befriad från sina förpliktelser att fullgöra de avtal som ingåtts. Sådana händelser är exempelvis naturkatastrofer, krig, uteblivna leveranser från underleverantörer, myndighetsåtgärder eller underlåtenhet, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse i större omfattning, ändrad eller nytillkommen lagstiftning, arbetsmarknadskonflikter, samt blockader/strejk. Force majeure innefattar även beslut från myndigheter, exempelvis restriktioner, varningar och försäljningsförbud, som har en negativ inverkan på marknad och/eller produkter.
jemfix.se friskriver sig, liksom övrig verksamhet i KB jem & fix, från allt ansvar för eventuella tryckfel i text, priser, etc. och likaså fel i illustrationer/foton, systemfel, slutförsäljning, restordervaror, kunders felbeställningar och force majeure.
jemfix.se reserverar sig för leverantörers ändringar av tillverkningssätt och likaså ändringar av teknisk information, som ligger utanför jemfix.se’s kontroll. jemfix.se reserverar sig även för att vid större prisändringar hos underleverantörer, kunna reglera priserna i motsvarande grad.
jemfix.se förbehåller sig rätten att annullera beställningar i händelse av exempelvis felaktigheter (tryckfel och tekniska problem), lagerdifferenser, slutförsäljning och förändringar i pris.
jemfix.se förbehåller sig rätten att från en tid till en annan ändra innehållet i dessa köpvillkor. Angivna köpvillkor gäller således tills vidare. Vid var tid aktuella köpvillkor publiceras alltid på jemfix.se.
Om du har frågor eller funderingar, så är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst via e-mejl kundtjanst@jemfix.com eller på telefon: 046-285 29 00.
Vi följer alla bestämmelser i integritetspolicyn, och vill alltid ge dig en trygg köpupplevelse, både när du handlar hos oss på jemfix.se och när du prenumererar på vårt nyhetsbrev. Läs mer om vår integritetspolicy här.
Trygg E-handel är en certifiering för e-handels företag. Certifieringen Trygg E-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Trygg E-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik. Läs mer om vad certifieringen innebär här.
Genom att använda denna webbplats www.jemfix.se accepterar du att vi använder nödvändiga cookies. Dessutom kan vi placera cookies för andra ändamål med ditt tidigare aktiva samtycke. Du kan läsa mer om våra cookies här.
Denna hemsida drivs och ägs av:
KB jem & fix
Per Bondessons väg 2080
268 31 Svalöv, Sverige
Organisationsnummer: 969706-6331
E-post: kundtjanst@jemfix.com
Telefon: 046-28 52 900